Előzetes elektronikus engedélyregisztrációs rendszer

Figyelem! FONTOS!

Fontos változás lépett életbe 2021 január 1-től, ami sok fuvarozót érint!

Az ezzel kapcsolatos eredeti cikk az MKFE oldalán jelent meg, és ezen a linken elolvashatod azt. De az egyszerűség kedvéért, az eredeti cikket, változtatás nélkül ide is beteszem, hogy ne kelljen elkattintanod. Lehet, hogy TÉGED éppen nem érint, de attól még nagyon hasznos és jó dolog, ha tudsz róla.

Előtte még annyit szeretnék mondani, hogy már 115 regisztrációnk van a január 9-i online AETR konferenciára! Ha még nem tetted meg, akkor az alábbi linken még regisztrálhatsz! NE hagyd ki, ez minden évben nagyon hasznos felfrissítő oktatás szokott lenni!

AETR online konferenciák 2021

Az év legfontosabb AETR konferenciája (oktatása) EZÚTTAL ONLINE! MARADJ OTTHON VAGY AZ IRODÁDBAN! Kattints ide több információért!

Időpontok

2021. január 9. (9:00-től 12:30-ig) – bárki jelentkezhet rá
2021. január 16. (9:00-től 12:30-ig) – bárki jelentkezhet rá


BIREG – Előzetes elektronikus engedélyregisztrációs rendszer Magyarországon 2021. január 1-től

Az Innovációs és Technológiai Minisztérium – a szakmai érdekképviseletek javaslatára – 2021. január 1-től éles üzemben működteti a hazai közúti személy- és áruszállító vállalkozások fokozott védelme érdekében létrehozott előzetes elektronikus engedélyregisztrációs rendszert (BIREG). Az erről szóló jogszabályt 2020. december 31-én hirdette ki a Kormány a Magyar Közlöny 298. számában ». A BIREG üzembentartói regisztrációja –– a hatékony működés érdekében – minden fuvarozót érint, ideértve a közösségi engedéllyel tevékenykedő EU-s – így a magyar – vállalkozókat is! Az ITM tájékoztatása szerint az ellenőrzések során az első hónapban a regisztrációt elmulasztókat vagy a hibás, hiányos regisztrációval közlekedőket csak figyelmezteti és tájékoztatja a feladataikról a hatóság, de februártól már bírsággal szankcionálják a szabálytalanul közlekedőket.

 

A BIREG rendszer hatékony, minden fuvarfeladatra kiterjedő ellenőrzést tesz lehetővé a bilaterális és CEMT engedéllyel végzett szállításoknál. Annak érdekében, hogy a harmadik országból érkező járművek mellett az EU tagállamainak – pl. lengyel, román, bolgár, litván stb. – fuvarozóit és az általuk végzett bilaterális vagy CEMT engedélyhez kötött fuvarokat is maradéktalanul nyomon követhesse a rendszer, a jogszabály a közösségi engedéllyel tevékenykedők regisztrációját is előírja a BIREG-ben. Ez a magyar fuvarozókat is érinti: az üzembentartóknak – illetve az általuk erre felhatalmazott személyeknek (pl. gépkocsivezető, fuvarszervező, adminisztrátor) a cég egyszeri előregisztrációját követően rögzíteniük kell az egyes Magyarországra irányuló fuvarfeladataik indítását (határátlépés előtt) és befejezését is (lerakodáskor). Ennek előkészítésére, a regisztráció elvégzésére, és a BIREG felületéhez hozzáférő, azt használó személyek kijelölésére és betanítására 1 hónap türelmi időszak áll rendelkezésre. 2021. január 31-ig az ellenőrzések során a hatóság elsősorban tájékoztatással, a hiányosságokra történő figyelmeztetéssel segíti az érintetteket.

2021. februártól a BIREG használatának elmulasztása az engedély nélkül végzett fuvarozással esik azonos elbírálás alá, így azzal megegyező szankciót von maga után. Mivel a jogszabály a fel- és lerakók számára is előírja a BIREG rendszerben generált visszaigazolás ellenőrzését – majd 2021. júliustól az elektronikus rendszer aktív alkalmazását is –, az engedélyek többszöri vagy szabálytalan felhasználása teljes egészében kizárható lesz a magyar fuvarpiacon.

Évtizedes piacvédelmi lemaradást pótolt a BIREG indításával a szakpolitika és a magyar Kormány – jelentette ki a rendszer jogszabályi hátterének kihirdetésekor Ignácz József Péter, az MKFE elnöke. – Az előzetes elektronikus engedélyregisztráció bevezetése lehetőséget biztosít arra, hogy minden, hazánkban végzett fuvarfeladatot ellenőrizhessenek a hatóságok, és szabálytalanság esetén eljárjanak a járművezető, a jármű üzembentartója vagy akár a le- és a felrakóhellyel szemben. A regisztrációs kötelezettséggel, a visszatartó erejű bírságokkal, a szabálytalan járművek visszatartásának következetes alkalmazásával, továbbá a fel- és lerakóhelyek felelősségének bevezetésével megteremtődött a lehetősége annak, hogy a magyar közúti személy- és áruszállítási piac teljes egészében kifehéredjen, a tisztességes, jogkövető magyar vállalkozásoknak ne kelljen versenybe szállniuk a csaló, a kiskapukat kereső konkurensekkel. Ez történelmi lehetőség arra, hogy a mára komoly károkat szenvedett magyar fuvarozói szektor megerősödjön, visszanyerje vezető pozícióját a hazai logisztikai szektorban.

Karmos Gábor, az MKFE főtitkára kiemelt jelentőségűnek tartja a BIREG indítását. „Az MKFE és a hazai érdekképviseletek arra kérik a hatóságokat, hogy a BIREG rendszer működtetése során határozottan lépjenek fel minden szabálytalanul – engedély nélkül – tevékenykedő fuvarozó vállalkozással szemben – szögezte le a főtitkár. – A hatóságoknak maradéktalanul élniük kell a jogszabály adta lehetőségekkel, ide értve a járművek visszatartását, a bírságok maradéktalan behajtását és akár a visszaeső cégek és járművezetőik kitiltását Magyarországról.

Mi történik, ha nem regisztrál?
2021. január 1. és január 31. között 2021. február 1. után
Ezen az időszakon belül kötelező regisztrálni! Ettől az időponttól kezdődően bírsággal sújtják a jogsértőket!
Ellenőrzés során a regisztrált adatok megfelelőségének és valódiságának vizsgálata történik.

Regisztráció elmaradása esetén az ellenőrök rögzítik a szükséges adatokat.

A közúti ellenőr kollégák tájékoztatnak, segítenek a felmerülő kérdések megválaszolásában.

Felhívják a cég és a gépkocsivezető figyelmét a rendszer használatából adódó kötelezettségekre.

Ellenőrzés során a regisztrált adatok megfelelőségének, valódiságának és hiánytalanságának vizsgálata történik.

A regisztráció bármely elemének vagy a határátlépés adatainak hiánya esetén az ellenőrök pótolják a hiányzó adatokat és bírsággal sújtják a jogsértőt.

A bírság összege megegyezik az engedély nélküli fuvarozás és a nem megfelelő engedélyhasználatból fakadó jogsértések bírságtételével.*

*A BIREG regisztráció hiánya 800.000 Ft, ha a fel- és lerakóhely nem látja el az ellenőrzési kötelezettségét 300.000 Ft.

A BIREG használatáról, az üzembentartói regisztráció menetéről és az egyes fuvarfeladatokra előírt adminisztrációról az ITM-től kapott információk alapján rövidesen részletes tájékoztatást adunk.

 

Forrás: MKFE Kommunikáció

 


AETR konferenciák 2021 január 9-én és 16-án

Az év legfontosabb AETR konferenciája (oktatása) EZÚTTAL ONLINE! MARADJ OTTHON VAGY AZ IRODÁDBAN! Kattints ide több információért!

Időpontok

2021. január 9. (9:00-től 12:30-ig) – bárki jelentkezhet rá
2021. január 16. (9:00-től 12:30-ig) – bárki jelentkezhet rá

A résztvételi díj fejenként: 6.800,- Ft + 0% áfa / fő.

Grátisz: 2 óra INGYENES gyakorlás az online tachográf szimulátoron, melynek értéke: 6.000, Ft + 0% áfa.
Jelentkezz a konferenciára! BÁRMELYIK időpontra jelentkezhetsz, amelyik szimpatikus neked.
Ha még nem regisztráltál, jelentkezz rá!
Keress meg ez ügyben minél előbb a +36 (70) 391-2885-ös telefonszámon vagy írj az info@aetr.hu email címre, amennyiben az oktatást szombati napra szeretnéd, ugyanis szép lassan telnek a helyek!

Maradj velünk! Tőlünk sok mindenre választ kapsz.

A munkaügy miatt pedig vedd fel velünk a kapcsolatot, hogy kezelhess MINDEN munkaügyi szabályt.

 

Kuzma Ferenc és Nozdroviczky Sándor

Online tachograf szimulátor, TachografGURU, aetr.hu, Fuvarozók munkaideje